- Thomas Schyth
- Antal indlæg : 12
West Ham - Tottenham
Ons 20 Nov 2019 - 8:05
Tottenham fyrede i går aftes manager Pochettino samt hans assistenter. Det betyder at en ny mand (formentlig en ungdomstræner) overtager kampen her mod West Ham.
Efter nyheden er oddset på Tottenham faldet til kampen, hvilket jeg ikke synes giver mening. Poch betød rigtig meget for spillere og spillestil, og det er sjældent man ser "ny manager"-effekten fra allerførste kamp.
Samtidig sker det på et tidspunkt hvor de fleste Spurs-spillere er væk med landsholdet, så det er ikke meget træning en ny mand har til at lave om på truppens spil.
West Ham +0,5 til 2,02 hos Pinnacle synes jeg ser fint ud.
52 - 48 i CV.
Efter nyheden er oddset på Tottenham faldet til kampen, hvilket jeg ikke synes giver mening. Poch betød rigtig meget for spillere og spillestil, og det er sjældent man ser "ny manager"-effekten fra allerførste kamp.
Samtidig sker det på et tidspunkt hvor de fleste Spurs-spillere er væk med landsholdet, så det er ikke meget træning en ny mand har til at lave om på truppens spil.
West Ham +0,5 til 2,02 hos Pinnacle synes jeg ser fint ud.
52 - 48 i CV.
- Fønix
- Antal indlæg : 13
Sv: West Ham - Tottenham
Ons 20 Nov 2019 - 8:29
Og BAM Spurs har ansat Mourinho... Ved første øjekast griner man. Meeeeen er det så slemt? Spurs har i lang tid været på deroute xG-wise - ikke kun i denne sæson. At de endte i CL-finalen var borderline ufortjent. Mourinho har fået voldsomt meget klø for tiden i United - men imodsætning til United, så er Spurs trup ikke sammensat af 40 forskellige kokke. United lider også af, at de har et ego, som der ikke længere er bund i - det problem vil Mourinho ikke opleve i Spurs. Jeg er faktisk ikke så bekymret for Spurs, som jeg var ved min umiddelbare reaktion på nyheden. Der er massere af gode spillere i Spurs, og dem tror jeg sagtens Mourinho kan få noget godt ud af. Ift. de andre store klubber Mourinho har været i minder Spurs jo mere om hans gamle Porto-hold - spørgsmålet er bare om Mourinho er blevet for "gammel" i gamet og ikke kan følge med den taktiske udvikling? Jeg tænker bare at manden ikke er dum, og har nok brugt det sidste års tid på at studere
Mht. spillet tør jeg ikke gå med notorisk tvivlsomme West Ham efter denne nyhed
Mht. spillet tør jeg ikke gå med notorisk tvivlsomme West Ham efter denne nyhed
- Thomas Schyth
Ons 20 Nov 2019 - 8:39
Mourinho kan sagtens ende med at bringe succes til Tottenham - Jeg frygter bare at det bliver med den velkendte, kedelige, pragmatiske, defensive spillestil. Så vil jeg personligt hellere se offensivt og attraktivt fodbold, og så undvære trofæer.
Ift. kampen her er jeg også gået på under 2,5 mål til odds 2,57 hos Pinnacle, da Mourinho nok allerede fra første kamp vil forsøge at have fokus på defensiven.
Ift. kampen her er jeg også gået på under 2,5 mål til odds 2,57 hos Pinnacle, da Mourinho nok allerede fra første kamp vil forsøge at have fokus på defensiven.
- Fønix
Ons 20 Nov 2019 - 9:20
Hvis du læser Michael Cox's bøger (en om PrL og en om udvilklingen af moderne fodbold), så er fremstillingen af Mourinho faktisk noget fordrejet. Porto var stærkt offensive og ditto var Chelsea i første omgang - man siger hele tiden at Mourinho "parkerer bussen", men første gang det udtryk blev brugt i PrL-sammenhæng var da Mourinho kritiserede en modstander for at gøre det. Inter var også generelt offensive, men her begyndte Mourinho for alvor at benytte defensiv taktik i de store kampe - bl.a. i kampene mod Barca. Da Mourinho så kom til Real, var billedet det samme - generelt offensive og så ekstreme taktikker imod Barca. Guardiola har udtalt, at duellen med Mourinho i deres år i Spanien gjorde ham træt af fodbold og det var de hårdeste år i hans fodboldliv (se evt. billeder før og efter). Chelsea var vel egentlig også okay offensive men gik i hårdknude med truppen, og den tendens fortsatte vel egentlig fra start i United.
Afsættet i Spurs tror jeg bare er væsentlig mere positivt end i United. Og tænker man på Mourinhos ærekærhed, mon ikke han så har interesse i at bevise sig overfor United-tiden, og blæse til offensivt fodbold i ligaen? Det er jo en gratis sæson for ham og holdet - de kan komme op til nogle gode pladser ved at angribe? I CL vil der helt sikkert komme defensive taktikker
Et lille plus er vel også, at Mourinho bor i London - det talte han flere gange om i United-tiden, at det var hårdt at være væk fra for familien så meget af tiden.
Any way så bliver det i al fald spændende at se, hvilket udtryk Spurs kommer med nu:-)
Afsættet i Spurs tror jeg bare er væsentlig mere positivt end i United. Og tænker man på Mourinhos ærekærhed, mon ikke han så har interesse i at bevise sig overfor United-tiden, og blæse til offensivt fodbold i ligaen? Det er jo en gratis sæson for ham og holdet - de kan komme op til nogle gode pladser ved at angribe? I CL vil der helt sikkert komme defensive taktikker
Et lille plus er vel også, at Mourinho bor i London - det talte han flere gange om i United-tiden, at det var hårdt at være væk fra for familien så meget af tiden.
Any way så bliver det i al fald spændende at se, hvilket udtryk Spurs kommer med nu:-)
- Thomas Schyth
Ons 20 Nov 2019 - 13:52
Bestemt. Det kan godt blive positivt for Spurs.
Ift. Spillestil synes jeg Mourinho har haft en udvikling. Først offensivt, derefter offensivt, men mere afventende i top kampe. Derefter offensivt generelt, men defensivt i topkampe og lettere afventende i svære kampe mod midterhold. Og her senest i United med defensivt fokus i nærmest alle kampe, hvilket gik ud over den offensive del af spillet mod særligt de mindre hold.
Ift. Spillestil synes jeg Mourinho har haft en udvikling. Først offensivt, derefter offensivt, men mere afventende i top kampe. Derefter offensivt generelt, men defensivt i topkampe og lettere afventende i svære kampe mod midterhold. Og her senest i United med defensivt fokus i nærmest alle kampe, hvilket gik ud over den offensive del af spillet mod særligt de mindre hold.
- Dataduksen
- Antal indlæg : 5
Ons 20 Nov 2019 - 18:18
Fønix skrev:Hvis du læser Michael Cox's bøger (en om PrL og en om udvilklingen af moderne fodbold), så er fremstillingen af Mourinho faktisk noget fordrejet. Porto var stærkt offensive og ditto var Chelsea i første omgang - man siger hele tiden at Mourinho "parkerer bussen", men første gang det udtryk blev brugt i PrL-sammenhæng var da Mourinho kritiserede en modstander for at gøre det. Inter var også generelt offensive, men her begyndte Mourinho for alvor at benytte defensiv taktik i de store kampe - bl.a. i kampene mod Barca. Da Mourinho så kom til Real, var billedet det samme - generelt offensive og så ekstreme taktikker imod Barca. Guardiola har udtalt, at duellen med Mourinho i deres år i Spanien gjorde ham træt af fodbold og det var de hårdeste år i hans fodboldliv (se evt. billeder før og efter). Chelsea var vel egentlig også okay offensive men gik i hårdknude med truppen, og den tendens fortsatte vel egentlig fra start i United.
Er selv ved at afslutte Cox' bog Zonal Marking, som varmt kan anbefales. Interessant beskrivelse af den taktiske udvikling i europæisk topfodbold siden 1992 krydret med mange små anekdoter, som øger underholdningsværdien. Eksempel: VM-finalen i 2014, hvor Tysklands Kramer slår hovedet i et sammenstød med Garay efter 15 minutter, men først bliver udskiftet 15 minutter senere, da han råber følgende til dommer Nicola Rizzoli: "Ref, is this the final?".
Bogen har ganske rigtigt en fin og nuanceret beskrivelse af Mourinhos udvikling som manager.
- Dataduksen
- Antal indlæg : 5
Ons 20 Nov 2019 - 18:38
Og så faldt jeg lige over følgende vurdering fra selvsamme Cox på Twitter :-)
Yes Mourinho wins trophies, but look at his last four jobs (Inter, Real, Chelsea, Man Utd) and the level of success has decreased each time, while the shambles he's left behind has increased each time. That's not a promising pattern.
Yes Mourinho wins trophies, but look at his last four jobs (Inter, Real, Chelsea, Man Utd) and the level of success has decreased each time, while the shambles he's left behind has increased each time. That's not a promising pattern.
- Fønix
Ons 20 Nov 2019 - 21:17
Helt enig - Mourinho har ikke bygget op siden Porto og første tur i Chelsea. I Inter var missionen at vinde i Juves fravær, og selvom det lykkedes til UG, kryds og bolle, så blev de jo ikke konsolideret som top-tophold. Real vil jeg dog mene, at han lykkedes godt med, da han til sidst fik gjort Barca metaltræt og vandt ligaen. Det blev til noget rod til sidst i 2012/13, men så vandt Real CL i 2013/14 og fremefter. Man Utd forløbet var ikke kønt, helt enig, men Utd er i min optik også en "broken" klub uden nogen form for strategi siden Ferguson. Det er selvfølgelig problematisk at Mourinho med de midler han havde til rådighed ikke kunne gøre det bedre - og indkøb af Matic, Sanchez, Zlatan (eeeelsker Zlatan, but still) og forkærligheden for Fellani var bestemt en forfejlet kortsigtet tilgang til en trup. I Spurs virker det dog til, at der en nogenlunde fornuftig strategi, om end det tegner skidt med alle de spillere, der har kontraktudløb til sommer. Til gengæld har Spurs med indkøb af Ndombele og Lo Celso en potentiel langsigtet løsning til midtbanen.
Mht. spillene - WH 1X og under 2,5 mål - så vil jeg umiddelbart ikke røre kampen, men min fornemmelse siger det modsatte for begge bets
Mht. spillene - WH 1X og under 2,5 mål - så vil jeg umiddelbart ikke røre kampen, men min fornemmelse siger det modsatte for begge bets
- zachontrack
- Antal indlæg : 1
Tors 21 Nov 2019 - 13:19
En fornøjelse at læse denne kvalificerede og begavede debat;-), det nye forum viser allerede sit værd. Som Spurs-fan er det paradoksalt nok spillestilen, der er min mindste bekymring ift Mourinho. Man har i Tottenham ganske rigtigt ry for at spille underholdende og attraktivt fodbold, men hvis jeg skal være helt ærlig: I det sidste års tid har der godt nok været ualmindelig mange pasninger til siden og bagud særligt mod mellemstore og mindre hold, og jeg har faktisk en naiv tro på at Mou godt kan få gang i et på papiret stærkt, men formsvagt midterforsvar med Sanchez / Alderweireld / Vertonghen, og offensivt bliver folk som Son, Moura, Lamela (når klar), Dele og Kane vel ikke pludselig kedelige fodboldspillere.
At Mou så ift attituder og ageren offentligt står for alt det modsatte af det jeg elsker ved Poch, er en helt anden historie, og det gør for undertegnede dybt ondt i Spurs-hjertet det der skete i tirsdags.
Mht spil på kampen: Jeg afventer lineups (mange spørgsmålstegn denne gang), og måske afventer jeg i virkeligheden kick-off, og ser hvordan de to hold kommer ud. Interessant at se hvordan odds på udesejren er faldet fra 1,90 til 1,75 hos 365 efter nyheden om Mou ramte. De må have en forventning om at der ruskes i noget til det positive.
God kamp og endnu engang tak for en række kvalificerede bidrag
At Mou så ift attituder og ageren offentligt står for alt det modsatte af det jeg elsker ved Poch, er en helt anden historie, og det gør for undertegnede dybt ondt i Spurs-hjertet det der skete i tirsdags.
Mht spil på kampen: Jeg afventer lineups (mange spørgsmålstegn denne gang), og måske afventer jeg i virkeligheden kick-off, og ser hvordan de to hold kommer ud. Interessant at se hvordan odds på udesejren er faldet fra 1,90 til 1,75 hos 365 efter nyheden om Mou ramte. De må have en forventning om at der ruskes i noget til det positive.
God kamp og endnu engang tak for en række kvalificerede bidrag
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum